Budapest, 3. számú választókerület képviselőjelöltje
Hírek
Link küldés
.
PDF
Cikk nyomtatás
Átadták az új XII. kerületi kormányablakot
2016. május 19.
Atadtak_az_uj_XII._keruleti_kormanyablakot

Most már egy helyen lehet elintézni minden olyan ügyet, ami a kormányhivatal kerületi hivatalának hatáskörébe tartozik. A Széll Kálmán térről elköltöző okmányiroda ugyanis kormányablakként nyílt újra a Kiss János altábornagy utca 31–33/a szám alatt, ahol a hatósági és gyámügyi osztály is helyet kapott.

„Az állampolgárokat nem az érdekli, ki a fenntartó, hanem hogy megfelelően intézik-e az ügyeiket” – mondta Pokorni Zoltán polgármester az új hegyvidéki kormányablak avatóünnepségén, arra utalva, hogy öt évvel ezelőtt az állam visszavette a településektől a hatósági ügyek nagy részének intézését. Hozzátette, úgy látja, hogy a fővárosi kormányhivatal XII. kerületi hivatala a kezdetek óta magas szakmai színvonalon működik az önkormányzat korábbi aljegyzője, Szabó Zsófia vezetésével.
A polgármester felidézte, hogy az önkormányzat igyekezett megkeresni a legjobb helyet a kormányhivatal fenntartásában lévő okmányirodának. „Túl jó helyre került” – jegyezte meg, amivel arra célzott, hogy nemcsak a Hegyvidékről, hanem a szomszédos kerületekből, sőt a környező agglomerációs településekről is sokan jártak a legforgalmasabb budai csomópont, a Széll Kálmán tér mellett kialakított irodába. Ekkora forgalommal azonban nehezen tudtak ott megbirkózni, a kis alapterületű ügyfélváró időnként „kínosan szűknek” bizonyult.
Az ügyintézés kulturált körülményeinek megteremtése érdekében nagyobb helyre volt szükség, így esett a választás a Kiss János altábornagy utca 31–33/a szám alatti, megüresedett iskolaépületre. Itt a korábbi 193 négyzetméter helyett több mint 500 négyzetméteren működhet az okmányiroda továbbfejlesztéséből létrejövő kormányablak. Sőt, a kerületi hivatal más egységei is az épületbe költöztek, további mintegy 600 négyzetméternyi területre.
„Egyszerűség, gyorsaság, emberközpontúság” – Fónagy János, a XII. kerület országgyűlési képviselője, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára szerint az országos kormányablak-hálózat kialakításának szándékát legfőképpen ezek a szempontok vezérlik. A politikus kitért rá, hogy a kormány a bürokráciacsökkentés érdekében tavaly több mint 110 törvény módosítására tett javaslatot, hogy az ügyintézés ne nyűg legyen, hanem hatékony és ügyfélbarát szolgáltatás. Könnyebb és olcsóbb lett az adózással, vállalkozásokkal, építési ügyekkel kapcsolatos adminisztráció, emellett mintegy tízmilliárd forint maradt a magyar családok zsebében azzal, hogy számtalan alapokmány – igazolványok, erkölcsi bizonyítvány, első jogosítvány – igénylése ingyenessé vált.
Az új hegyvidéki kormányablak épp a kétszázötvenedik az országban – emelte ki Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, aki azt is elmondta, a kormányablakokat azzal a céllal alakítják ki országszerte, hogy minél több ügyet egy helyen lehessen elintézni, azaz „ne az ügyfél, hanem az ügyirat utazzon”. Hozzátette, hogy a munkatársak jelenleg még csak az ügyek 10-15%-át tudják helyben elintézni – a többi esetben más hivatalokkal működnek együtt –, ám arra törekednek, hogy jelentősen bővüljön azoknak az ügytípusoknak a köre, amelyekben elsődlegesen a kormányablakok járhatnak el. Ehhez nagyszabású informatikai fejlesztést kell végrehajtani: azon dolgoznak, hogy a ma még külön álló hálózatokat egy rendszerben fogják össze.
A Budapestre tervezett 33 kormányablak döntő többsége már elkészült, ezek kialakítására csaknem kétmilliárd forintot fordítottak eddig – emelte ki György István, a fővárosi kormányhivatal vezetője. Az intézhető ügyek száma a kezdeti 146-ról mostanra 1136-ra bővült, de az ügyfélforgalom 80%-a változatlanul okmányokkal és igazolványokkal kapcsolatos nyolc-tíz ügytípusra korlátozódik. A tapasztalatok alapján folyamatosan fejlesztik a fővárosi kormányablakok szolgáltatási színvonalát, így például már mindenütt alkalmaznak ügyfélirányító munkatársakat, akik információkkal, tájékoztatással azonnal segíteni tudnak a betérő ügyfeleknek – hangsúlyozta a kormánymegbízott.
„Az új kormányablakban gyakorlatilag megduplázódott az ügyfélszám” – mondta el a kerületi hivatal vezetője, Szabó Zsófia. A Kiss János altábornagy utcai kormányablak, ahol április 12-e óta fogadják az ügyfeleket, nemcsak területileg lett sokkal nagyobb, hanem – a fővárosi kormányablakok egységes nyitvatartási rendjéhez igazodva – az ügyfélfogadási időt tekintve is jelentősen bővült. A statisztikák szerint jelenleg heti 950-1100 ügyfelet fogadnak, nem számítva az elkészült okmányokért érkezőket, akik további 800 fős forgalmat jelentenek hetente.
A Széll Kálmán téri okmányiroda mellett a hatósági és a gyámügyi osztály is a Kiss János altábornagy utca 31–33/a szám alá költözött, ahol így már a kerületi hivatal hatáskörébe tartozó összes ügy elintézhető. A kerületi hivatal szervezetéhez tartozó Apor Vilmos téri kormányablak működését érintően nem történt változás, a Hegyvidék Központban lévő nagy forgalmú iroda változatlan nyitva tartással fogadja az ügyfeleket.

Forrás: Hegyvidékújság

fidesz.hu kormany.hu hegyvidek.hu masodikkerulet.hu